Viking Linen uusi markkinointikonsepti

Ninna Suominen, Jyrki Reinikka ja Markku Rönkkö.

“Siellä ilo seilaa”

Punaisesta väristä ja merielämyksistä tunnettu Viking Line uudistaa markkinoinnin kattokonseptinsa Suomen markkinoilla. Varustamon brändiä kirkastamaan kutsuttiin työpari Jyrki Reinikka ja Markku Rönkkö. Suomen palkituimpiin kuuluvien mainonnan suunnittelijoiden työssä korostuvat Viking Linelle ominaiset ilo, rentous ja hyvä palvelu. Uuden konseptin myötä päivitetään myös Punaisten laivojen lupaus. Siitä johdettu uusi slogan kuuluu ”Siellä ilo seilaa”.

Viking Line haluaa uuden markkinointikonseptinsa myötä tuoda esiin valttejaan: hyvää palvelua ja vieraanvaraisuutta. Merielämykseen olennaisena kuuluva riemu välittyy hauskassa, rennossa ja iloisessa tavassa viestiä.

Konseptin suunnittelusta vastaa luova tiimi Jyrki Reinikka ja Markku Rönkkö. Palkittu kaksikko tunnetaan mm. DNA:n Elämä on -kampanjasta ja sen arkikieleen ankkuroituneesta sloganista sekä Pohjolan uraauurtavasta Easy Living -kampanjasta.

– Viking Line on yksi Suomen vahvimmista tavaramerkeistä, joka tunnetaan jo useammassa sukupolvessa. Meille on tärkeää tähdätä tulevaan ja kehittää Viking Linen brändiä eteenpäin sen parhaita perinteitä kunnioittaen. Tämä kehitystyö on luotettavissa käsissä nyt kun vaihdoimme toimiston ihmisiin, Suomen ikonisimpiin kuuluvaan suunnittelijakaksikkoon. Odotettavissa onkin suoraan sydämiin seilaavaa mainontaa, joka puhuttelee ja puhuttaa, kertoo Viking Linen markkinoinnista vastaava Ninna Suominen.

Viking Linen uusi, 1. huhtikuuta lanseerattava markkinointikonsepti kokoaa Punaisten laivojen kaiken markkinointiviestinnän yhtenäiseksi, kilpailijoista rohkeasti erottuvaksi kokonaisuudeksi