Hyvästi yksisarviset, aikanne on ohi. Merenneidot ovat virallisesti tämän hetken trendiolentoja. Merenneidoksi muuttuminen kiehtoo ihmisiä neljä kertaa enemmän (8 %) kuin jättiläiseksi tuleminen (2 %). Vielä merinomaisempaa on se, että joka neljäs ihminen (24 %) uskoo merikansan olemassaoloon. Jopa 7 % – Suomessa siis 384 650 ihmistä – väittää nähneensä niitä omin silmin. Ratsastaakseen aallonharjalla Hotels.com® aloittaa ainutlaatuiset merenneito-fitnesstunnit valituissa kohteissa ympäri maailmaa.
Ensimmäiset evätreenit alkavat syyskuussa kolmessa Hotels.comin majoitusliikkeessä. Tunnit sopivat sille neljännekselle matkailijoita (28 %), jotka haluavat kokea lomakohteessa ainutlaatuisia ja kiinnostavia aktiviteetteja – kuten merenneitotreenejä. Merenneitotunnit ovat erinomainen mahdollisuus vapauttaa sisäinen Ariel. Pieni merenneito onkin suomalaisten suosikkimerenneito (41 %). Kärkikolmikkoon mahtuvat myös sähäkkäeväinen Nicki Minaj hänen Bed-kappaleensa musiikkivideolla (10 %) ja Pirates of the Caribbean -elokuvien merenneidot (9 %).
Hotels.comin tutkimuk sen mukaan hauskaa rakastavat matkailijat kaipaavat majoitukseltaan jotain tavallisesta poikkeavaa. Merenneitotunnin kokeileminen kiinnostaa enemmän (22 %) kuin barren (17 %), spinningin (16 %), ilmalla täytettävän esteradan (15 %) tai HIIT-tehotreenin (14 %) testaaminen. Into kokeilla merenneidon elämää on niin suurta, että lähes joka kolmas lomailija (28 %) voisi varata hotellin vain päästäkseen treenaamaan eviään uimatunnille.
Ammattilaismerenneidon (luit oikein!) vetämällä tunnilla asiakkaat pujottautuvat ikiomiin merenneidon pyrstöihinsä, pulahtavat pinnan alle ja haastavat itsensä vauhdikkailla ja hauskoilla harjoituksilla. Tunneista jää takuulla myös täydellisiä kuvamuistoja.
Hotels.comin toimitusjohtaja Johan Svanström kertoo lanseerauksesta. -Nykyään lomailijoille eivät riitä vain ääretön uima-allas ja leveä sänky, vaan he hakevat kokemuksia, jotka vievät mukanaan ja näyttävät hyvältä sosiaalisessa mediassa. Tiedämme, että ihmiset haluavat unohtumattoman loman, ja nämä merenneitotunnit ovat juuri sitä. Kuinka usein sinulla muka on mahdollisuus polskia, pyörähdellä ja uida kuin Ariel? Olemme innoissamme voidessamme esitellä ainutlaatuiset tunnit hauskaa rakastaville lomailijoille. Haluamme antaa ihmisille mahdollisuuden kokea jotain epätavallista ja #merinomaista.”
Asiakkaat voivat saada ennakkomaistiaisen tunneista Hotels.comin videolta. Videota tähdittää merenmies Chris, pohjoisten merien tunnetuin kultaeväinen some-merenmies. Merenmies Chris kertoo: -Hotels.comin videolle pääseminen ja syvyydestä keräämieni salaisuuksien jakaminen oli todeksi tullut unelma. Merenmiehenä oleminen on upeaa, muttei aina helppoa. Meidän tulee pitää vartalomme huippukunnossa, jotta pystymme lipumaan läpi vesien, sukeltamaan syvyyden syliin ja näyttämään upealta poseeratessamme kivellä. Eväni ovat todella treenatut. Olen antanut tunneille hyväksyntäni. Olen onnellinen pieni kala, kun tiedän, että ihmiset kaikkialla voivat pujahtaa pyrstöihin ja liittyä seuraamme veteen.
Kiinnostus merenneitoihin on enemmän kuin vain halu olla sellainen. Pelkästään tänä vuonna tv-sarja Siren, merenneidoksi pukeutunut pop-tähti Nicki Minaj ja Pieni merenneito -elokuvan uusi versio ovat hurmanneet ihmisiä. Yksi yhdeksästä (11 %) lomailijasta voisi matkustaa kohteeseen, jossa he uskoisivat näkevänsä merenneidon. Yksi kahdeksasta (12 %) lähtisi treffeille mieluummin merenneidon tai merenmiehen kuin ihmisen kanssa. Olisiko aika vaihtaa Tinderin profiilikuvaan vesikampaus?
Top 5 kohdetta, joissa suomalaiset uskovat merenneitojen elävän:
1. Espanja (30 %)
2. Australia (21 %)
3. Italia (20 %)
4. Uusi-Seelanti (18 %)
5. Brasilia (16 %)
Miesten merenneitokuume näyttää olevan naisia voimakkaampi, sillä lähes 21 % miehistä on merikansan pauloissa ja uskoo voivansa rakastua merenneitoon. Joka kymmenes mies haluaisi olla merenmies. 2 % naisista kertoo, että heidän kumppaninsa on pariskunnan innokkaampi puolisko testaamaan merenneitotuntia.