Helsinkiläinen tubettajaperhe muuttaa vuodeksi Sodankylään

 Perhe raportoi elämänmuutoksestaan. #VaihtovuosiSodankylässä alkaa elokuussa 2019.

#VaihtovuosiSodankylässä aloittaa ennennäkemättömän vaikuttajayhteistyön, joka on mahdollisuus koko Lapin markkinoinnille.
Vaikuttajayhteistyön tarkoituksena on vahvistaa Sodankylän ja koko Lapin tunnettuutta ja vetovoimaa asuin-, opiskelu-, työ-, yrittämis- ja matkailukohteena autenttisella ja uudenlaisella tavalla. Vloggaaja Inari Fernándezin Äidin Puheenvuoron somekanavat tavoittavat satoja tuhansia katsojakertoja kuussa.

– Sodankylän visiona on olla rohkea, yhteisöllinen ja utelias kunta. Yhteistyön aloittaminen Äidin Puheenvuoro –YouTube-kanavan kanssa on hieno mahdollisuus toteuttaa ainutlaatuista kuntamarkkinointia edelläkävijänä Suomessa. Odotamme innolla syksyä, kun pääsemme yhdessä Inarin kanssa tekemään kuntaamme tunnetummaksi ja kertomaan, miten hyvä täällä on olla ja elää, kertoo Sodankylän kunnan vs. henkilöstö- ja viestintäpäällikkö Minna Seppälä.

#VaihtovuosiSodankylässä-vaikuttajayhteistyön myötä nelihenkisen Fernándezin perheen kaupunkikolmio Helsingissä vaihtuu omakotitaloon Sodankylässä, Suomen suurin alakoulu pieneen kyläkouluun ja hektinen ruuhkavuosiarki Lapin verkkaiseen elämään luonnon keskellä. Arjen ilot ja surut tallentuvat videoille ja somekanaviin.

– Tästä tulee tähänastisen elämämme siistein juttu. Olemme aina olleet kaupunkilaisperhe, mutta uskon, että moni muukin unelmoi vastaavasta elämänmuutoksesta. Nyt meillä on mahdollisuus jakaa nämä fiilikset viikoittain vlogissamme ja inspiroida myös muita, Äidin Puheenvuoron Inari Fernández iloitsee.

#Vaihtovuosisodankylässä on mahdollisuus koko Lapin markkinoinnille. Vuoden aikana vlogissa päästään paitsi tutustumaan arkeen, työhön ja harrastusmahdollisuuksiin Sodankylässä, mutta myös laajemmin Lapin matkailu- ja asumismahdollisuuksiin.

– Hienoa, että Sodankylässä tehdään aktiivista kuntamarkkinointia. Tämä on mielenkiintoinen yhteistyö. Äidin Puheenvuoron sisältöjä tullaan hyödyntämään myös Lapin yhteisessä osaaja- ja asukasmarkkinoinnissa, iloitsee House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen.

– Pitkäkestoinen, arvopohjainen yhteistyö on ehdottomasti tämän päivän tapa tehdä vaikuttajamarkkinointia. #VaihtovuosiSodankylässä tulee olemaan hieno osoitus siitä, kuinka vaikuttajan luoma aito ja inspiroiva sisältö palvelee samalla kuntamarkkinoinnin ja yhteistyökumppaneiden strategisia tavoitteita, kuvailee vaikuttajamarkkinoinnin erikoisosaaja ja yhteistyön kaupallisista kumppanuuksista vastaava Inna-Pirjetta Lahti Ping Helsingistä.

Vaihtovuotta Sodankylässä voit seurata elokuusta 2019 alkaen vuoden ajan Äidin Puheenvuoron YouTube-kanavalla ja Instagramissa sekä Sodankylän kunnan sosiaalisen median kanavissa @visitsodankyla ja @munsodankyla. Mukana pysyt myös aihetunnisteiden #vaihtovuosisodankylässä, #visitsodankylä, #miesydänsodankylä ja #munlappi kautta.