Messukeskuksen ja Suomen Messujen satavuotiaan taipaleen kunniaksi Habitare haastaa suunnittelijat luomaan juhlavuoden teemaa kuvastavan messujulisteen. Julisteet ovat esillä myös tapahtuman kävijöiden ihasteltavissa Habitaressa Messukeskuksessa 11.-15.9.2019.
Mikä tekee hyvän julisteen?
Julistesuunnittelukilpailu pohtii myös tapahtuman julisteen merkitystä 2020-luvun taitteessa.
-Julisteen informaation pitää välittyä katsojalle yhdellä silmäyksellä ja herättää toimimaan. Se edellyttää pelkistystä ja kuva onkin julisteissa keskeisessä roolissa. Etenkin tapahtumamarkkinoinnissa juliste on vahvoilla. Julisteilla on kautta aikojen houkuteltu turisteja Suomeen ja kävijöitä erilaisiin tapahtumiin. Hyvä juliste kuvastaa tapahtuman luonnetta ja saa tavoitellun kohderyhmän huomion, pohtii Grafian toiminnanjohtaja Katri Soramäki.
Kilpailu on avattu ja viimeinen osallistumispäivä on 30.4.2019. Finaaliin valitaan 10 työtä, jotka julkistetaan Messukeskuksen verkkosivuilla 19.08.2019 mennessä. 10 parasta julistetta nähdään myös Habitaressa omassa näyttelyssään. Voittaja ja yleisön suosikki julkistetaan Habitaren avajaispäivänä 11.9.2019.
Julistesuunnittelukilpailun voittajan palkinto on 3 000 euroa. Tuomaristoon kuuluvat: Maria Mroue, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Suomen Messut; Laura Sarvilinna, Habitaren luova johtaja, Timo Berry, graafinen suunnittelija, Berry Creative; Katri Soramäki, toiminnanjohtaja, Grafia; Antti Uotila, graafinen suunnittelija, Tsto.