Visit Finland hakee suomalaisia onnellisuusoppaiksi

Voiko Suomi pelastaa maailman stressiltä?

Suomen matkailua edistävä Visit Finland hakee Rent a Finn -kampanjaansa tavallisia suomalaisia tutustuttamaan matkailijoita meille onnellisuutta tuottaviin tuttuihin kesäaktiviteetteihin.

Ensi kesänä Suomeen suuntaavat matkailijat voivat kokea luonnonläheistä elämänmenoa ja rauhoittumisen taitoa maailman onnellisimman kansan joukosta valittujen henkilöiden kanssa.

Suomi on YK:n tutkimuksen mukaan maailman onnellisin maa* ja yhtenä syynä tähän pidetään läheistä luontosuhdettamme. Business Finlandin Visit Finland -yksikön Rent a Finn on kansainvälinen imagokampanja, jossa suomalaiset opettavat rauhoittumisen taitoa ja luontoyhteyttä matkailijoille.

Yhteisiin aktiviteetteihin voi kuulua esimerkiksi kalastamista, purjehtimista, saunomista, lavatansseja tai vaikka marjastamista henkilön oman kiinnostuksen mukaan. Kampanjaan valittavat suomalaiset isännät ja emännät eivät ole matkailun ammattilaisia, vaan he ovat tavallisia suomalaisia, jotka ovat rohkeasti valmiita laittamaan oman persoonansa peliin ja avaamaan matkailijoille kotinsa tai kesäpaikkansa muutamien päivien ajaksi.

-Tarjoamme mielenkiintoista mahdollisuutta ryhtyä suomalaisen luonnon lähettilääksi ja tavata uusia ihmisiä eri kulttuureista. Moni matkailija valitsee Suomen kohteekseen rauhoittavan luonnon ja hiljaisuuden vuoksi. Suomessa on jokaiselle määritelty oikeus liikkua luonnossa, ja luonto ja puhdas ulkoilma ovat osa arkeamme. Me nukutamme vauvoja vaunuissa ulkona, ulkoilemme säällä kuin säällä ja iso osa vapaa-ajastamme kuluu luonnon helmassa. Ehkä tässä on yksi avain onnellisuuteemme ja sitä haluamme Rent a Finn –kampanjalla tarjota myös muille, Business Finlandin kansainvälisen markkinoinnin johtaja Heli Jimenez sanoo.

Suomi on virallisestikin maailman eniten hyvää tekevä maa.** Maailmalla kaivataan juuri nyt sitä, mitä Suomi voi tarjota: luonnon rauhaa, turvaa, puhtautta ja aitoja kokemuksia paikallisten kanssa. Suomen matkailun kasvunäkymät tuleville vuosille ovat poikkeuksellisen myönteiset.

-Rent a Finn vastaa matkailussa vahvana jatkuvan autenttisuuden ja paikallisen elämän matkailukokemuksen trendiin. Mikä meille on tavallista arkea, voi olla matkailijalle ainutlaatuinen elämys. Kokemus on varmasti avartava kaikille, sanoo Business Finlandin kansainvälisen matkailun edistämisestä vastaavan yksikön Visit Finlandin johtaja Paavo Virkkunen.

Suomalaisten isäntien ja emäntien haku on käynnissä Rent a Finn –kampanjan verkkosivuilla, ulkomaisille matkailijoille kohdistettu kansainvälinen markkinointikampanja käynnistyy maaliskuussa ja valittujen matkailijoiden vierailut toteutetaan kesä-elokuun aikana.

*UN World Happiness Report 2018 http://worldhappiness.report/ed/2018/

**The Good Country Index 2019 http://goodcountryindex.org