Tallink & Silja Line -mobiilisovelluksen on ladannut jo lähes 600 000 käyttäjää. Suomalaiset risteilijät ja laivamatkustajat ovat ladanneet sovellusta kaikkein innokkaimmin; yli 50 prosenttia latauksista on tehty Suomessa. Sovellus on käytössä maailmanlaajuisesti ja siitä on seitsemän kieliversiota.
Sovellus tarjoaa kaikille Tallinkin ja Silja Linen matkustajille lisäarvoa ja helpottaa asiointia useissa eri matkan vaiheissa. Tärkeimpiä ominaisuuksia ovat muun muassa matkan varaaminen, mobiililähtöselvitys, laivaannousukortti ja risteilyohjelma. Sovelluksen kautta matkalla on aina myös mukana digitaalinen Club One – kanta-asiakaskortti, jolla saa paljon etuja paitsi laivoilla ja kohteessa, myös kotimaassa.
– Käyttäjien arviot Tallink Siljan mobiilisovelluksesta ovat erittäin korkealla tasolla. Sovelluksen arvioineet ovat antaneet sille keskiarvoksi 4.6, kun skaala on yhdestä viiteen. Asiakkaat ovat mm. kertoneet, että sovellus on hyödyllinen reissussa, se auttaa ja ennakoi sekä muistuttaa varatuista palveluista, kertoo Tallink Siljan viestintäjohtaja Marika Nöjd.
Erityisen tyytyväisiä käyttäjät ovat Helsinki–Tallinna -reitillä, jossa voi mobiilisovellusta käyttämällä välttää lähtöselvitysjonot kokonaan ja mennä suoraan lähtöporttien kautta sisään laivaan. Helsinki–Tukholma -reitillä lähtöselvitys sujuu nopeasti automaateilla sovelluksen QR-koodin avulla; myös laivan esitykset ja esiintymisajat ovat saatavilla sovelluksen kautta.
Vajaat kolme vuotta sitten lanseeratusta mobiilisovelluksesta löytyy matkustajan omien tietojen ja tulevien matkojen lisäksi kaikki matkaan liittyvät muut tärkeät tiedot, laivan wifi-koodi, maihinnousukortti ja matkan statukseen liittyvät tiedot. Sovelluksen kautta voi myös jakaa matkan tiedot kätevästi matkaseurueen kesken. Uutuutena sovellus on nyt yhteensopiva Apple Walletin kanssa, ja laivaannousukortin saa suoraan Apple Watchiin.