Palkinnot perustuvat matkustajien omiin arvioihin eri lentoyhtiöistä ja heidän valintaansa voittajista.
– Olen erittäin kiitollinen, että saamme jälleen nämä tunnustukset. Tämä merkitsee todella paljon kaikille meille Norwegianissa. Tunnustukset osoittavat, että monet arvostavat tähänastisia saavutuksiamme. Osoitan suuren kiitoksen ympäri maailmaa oleville matkustajillemme, jotka ovat äänestäneet Norwegiania. Tämä ei olisi ollut mitenkään mahdollista ilman sitoutuneita työntekijöitämme, jotka joka päivä huolehtivat matkustajistamme. Jatkamme hyvän matkustuskokemuksen ja uusien reittien tarjoamista asiakkaillemme ympäri maailmaa, sanoo Norwegianin konsernijohtaja Bjørn Kjos.
Norwegianin viestintäjohtaja Anne-Sissel Skånvik otti palkinnot vastaan yhdessä Lontoon Gatwickin tukikohdan työntekijöiden kanssa tänään Lontoossa.
Asiakkaiden suosikki viimeiset kuusi vuotta
– Norwegian on ollut asiakkaiden suosikki viimeiset kuusi vuotta. Norwegian on onnistunut säilyttämään asemansa muiden halpalentotoimijoiden joukossa samalla, kun yhtiö on parantanut asemaansa muihin toimijoihin nähden. Tämä on uskomaton saavutus lentoyhtiöltä, joka kasvaa näin voimakkaasti, sanoo SkyTraxin toimitusjohtaja Edward Plaisted.
Viimeisen kuuden kuukauden aikana Norwegian on vastaanottanut yksitoista eri tunnustusta. Kesäkuussa norjalainen Innovasjonsmagasinet nimesi Norwegianin Norjan innovatiivisimmaksi yritykseksi ja heinäkuussa yhtiö sai World Travel Award -palkinnon parhaana lentoyhtiönä Euroopassa. Tämän lisäksi Bjørn Kjos otti hiljattain vastaan Ambassador’s Award -tunnustuksen Yhdysvaltain Norjan suurlähettiläältä panostukistaan Yhdysvaltojen ja Norjan välisten suhteiden vahvistamiseksi.
Norwegian on valittu kolmena viime vuonna peräkkäin maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä ja viitenä viime vuonna peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 9 000 henkilöä.