Matkapaketin valitsee yhä useampi suomalainen

Suomalaiset luottavat vahvasti valmismatkoihin varsinkin juuri nyt. Kuva:Tjäreborg

Matkapaketin valitsee yhä yhä useampi, kertoo Tjäreborgin toteuttama kysely. Vain 4 prosenttia ei pidä matkustamista ulkomaille lainkaan tärkeänä.

Melkein vuoden jatkuneen lähes täydellisen pysähdystilan jälkeen moni  suomalainen uskoo lomamatkailun ulkomaille olevan taas mahdollista. Vahvistunut optimismi näkyy kesälomamatkojen kasvaneissa varausmäärissä. Valmis matkapaketti on yhä suositumpi lomamuoto sen tarjoaman turvan johdosta. Tjäreborgin toteuttaman kyselyn mukaan 34 % kertoo varaavansa todennäköisemmin pakettimatkan kuin vuosi sitten.

-Näemme viime viikkojen varausmäärissä selvän valonpilkahduksen. Rokotusten käynnistyminen lisää optimismia, ja matkanjärjestäjän ja matkapaketin tarjoama turva rohkaisee varaamaan lomamatkan. Erityisen kysyttyjä ovat nyt keskikesään ja koululaisten loma-aikaan sijoittuvat matkat. Kohteista eniten kiinnostavat Kreeta, Kypros ja Turkki, sanoo Tjäreborgin maajohtaja Jessica Virtanen.

Tjäreborgin joulukuussa toteuttamaan kyselyyn vastasi 2716 suomalaista. Tuloksista käy ilmi muun muassa:

Miten todennäköisesti varaisit pakettimatkan tänä päivänä verrattuna viime vuoteen?

34 % Todennäköisemmin

33 % Melko todennäköisesti

14 % Varaan aina pakettimatkan

11 % En osaa sanoa

8 % En lainkaan todennäköisesti

Mistä syystä valitset matkanjärjestäjän? (enintään kolme syytä)

Top 3:

29 % Tuntuu turvalliselta, kun matkanjärjestäjällä on kokonaisvastuu.

21 % Varaaminen on helppoa ja saan vastinetta rahoilleni

17 % Minua suojaa matkapakettilaki, jos matka jostain syystä perutaan

Kuinka tärkeää sinulle on matkustaa lomallasi ulkomaille?

48 % Erittäin tärkeää

33 % Tärkeää

15 % Melko tärkeää

4 % Ei lainkaan tärkeää

Miksi mielestäsi lomalla on tärkeää matkustaa ulkomaille? (enintään 3 syytä)

Top 3:

22 % Haluan viettää aurinkovarman loman

18 % Haluan viettää lomani toisenlaisessa ympäristössä

17 % Ulkomailla saan kokea uusia elämyksiä, joita ei ole mahdollista kokea kotona

Joulukuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 2716 suomalaista.

Lue myös Tjäreborgin uudesta brändi-identiteetistä