Makumatkalle maailman ympäri – herkkusuut

Pariisi on yksi herkkusuiden halutuimmista kohteista.

·      Ruokalistan huipulla: Hotels.comin uuden Tasty Travels -tutkimuksen mukaan Pariisi, Tokio ja Rooma ovat ehdottomasti ruokamatkailun kärjessä.
·       Syötävät kohteet:Yli puolet (54 %) milleniaalimatkailijoista valitsevat lomakohteensa sen perusteella, mitä siellä syödään– ei sen perusteella, mitä nähtävyyksiä tai tekemistä kohteessa on.
·      Makumuistoja maailmalta:Valtaosa (60 %) nuorista suomalaismatkailijoista sanovat, että matkoilla koetut ruokakokemukset jäävät parhaiten mieleen.
·      Suussasulavaa taidetta: Hotels.com ja tunnettu ruokataitelija Carl Warner ovat yhdessä luoneet herkullisia taideteoksia kulinaristien ykköskohteista.

Pariisi (27 %), Tokio (23 %) ja Rooma (22 %) ovat ruokamatkailijoiden kuumimmat kohteet Hotels.comin® uuden Tasty Travels* -raportin mukaan. Juhlistaakseen näitä herkullisia reissukohteita Hotels.com on tehnyt yhteistyötä ruokataitelija Carl Warnerin kanssa, joka on puhaltanut elämää ruuanharrastajien suosikkipaikkoihin käyttämällä paikallisia ruoka-aineita. Kun Pariisin talot on tehty juustosta, Pantheon pastasta ja Fuji-vuori merilevästä, kohteet ovat todellakin syötävän hyvän näköisiä!

Yli puolet milleniaaleista (54 %) myöntää, että isoin lomakohteeseen vaikuttava tekijä on kohteen ruokakulttuuri. Sen taakse jäävät esimerkiksi erikoistarjoukset (22 %), upeat rannat (32 %) ja ostosmahdollisuudet (18 %). Nuorempi sukupolvi on lomansa aikana kiinnostuneempi maistelemaan paikallisia herkkuja (65 %) kuin vierailemaan nähtävyyksissä (43 %) tai viettämään aikaa ulkoilmassa (26 %).
Ruoka on myös ystäviä tärkeämpää: 65 % myöntää ottavansa Instagramiin mieluummin kuvia ruuastaan kuin ystäviensä kasvoista (23 %). #Sorrynotsorry! Tutkimus osoittaa, että ruokakuvien määrä sosiaalisessa mediassa on räjähtänyt, sillä viikon loman aikana milleniaalit ottavat keskimäärin 118 valokuvaa, joista lähes joka kuudes (16 %) esittää ruokaa.

Hotels.comin tutkimus paljastaa myös, että mieluiten milleniaalit julkaisevat somessa kuvia pizzasta (27 %). Seuraavaksi suosituimpia ovat valokuvat jälkiruuista kuten donitseista ja freak shakeista eli överipirtelöistä (26 %), ja kolmantena tulevat kuvat hampurilaisista ja oluesta (16 %). Nuoret reissaajat eivät arastele myöskään ruokavalintojensa suhteen, sillä kaksi viidestä ilmoitti haluavansa maistaa uppopaistettua Mars-patukkaa (40 %) ja valkosipulijäätelöä (32 %).

Juhlistaakseen ruuan ja matkailun suussa sulavaa liittoa tunnettu ruokataitelija Carl Warner on luonut ainutlaatuisen kokoelman taideteoksia, jotka herättävät ruokamatkailukohteet eloon. Jokainen kaupunkinäkymä on luotu käyttämällä kunkin kohteen kuuluisia paikallisia ruoka-aineita, ja kuvat on ikuistettu HD-tekniikalla. Warnerin ruokakuvituksissa pariisilainen tori Eiffel-torneineen on rakennettu suklaasta ja sinihomejuustosta, Pantheon ja roomalainen mukulakivikuja on muotoiltu pastasta, parmankinkusta ja parmesanista, ja zen-henkinen puutarha teeseremonioineen Fuji-vuoren varjossa on luotu maki-rullien, inkiväärin ja siitakesienten avulla. Katso TÄÄLTÄ, miten kuvat rakennettiin.

Ruokataitelija ja valokuvaaja Carl Warner kertoo: -Kun Hotels.com lähestyi minua tällä idealla, tiesin heti, että tämä projekti sopisi minulle kuin sinihomejuusto suuhun. Tämä oli mahtava tilaisuus päästä kuvittamaan huippusuosittuja ruokamatkailukohteita uudella ja jännittävällä tavalla. Toivon, että hämmästyttämisen lisäksi kuvat inspiroisivat ihmisiä menemään internetiin ja varaamaan matkoja, joiden aikana nähtävyyksiä ei ainoastaan katsota vaan myös maistellaan.

Ruokakokemukset ovatkin tällä hetkellä niin tärkeitä milleniaaleille, että 60 % matkailijoista ilmoitti, että lomamatkasta parhaiten mieleen jäävät juuri ruokakokemukset. Niiden taakse jäävät reissukaverin kanssa hengailu (29 %) ja jopa äärimmäiset adrenaliinikokemukset (6 %). #TastyTravels.

Hotels.comin toimitusjohtaja Johan Svanström kommentoi: -Milleniaalit rakastavat sitä, mitä Hotels.comilla kutsumme #TastyTravels-matkailuksi, sillä ruokahan on yksi maailman yhdistävimmistä ja palkitsevimmista valuutoista. Kokemusten kartuttaminen on uusi vaurauden muoto, ja ruoka tarjoaa yhden elämän miellyttävimmistä kokemuksista. Ruuan avulla matkailu tarjoaa aina jotakin uutta koettavaa. On siis ihan ymmärrettävää, että nuorempi matkailijasukupolvi päättää lomakohteensa sen mukaan, mitä ja miten kohteessa voi syödä, ja millaista materiaalia ruuasta saadaan Instagramiin.

Uusia makuja metsästävät matkailijat, jotka kaipaavat inspiraatiota seuraavaan #TastyTravels-reissuunsa voivat suunnata Hotels.comin Facebook-sivulle ihailemaan, kuinka Carl Warnerin kolme taideteosta syntyivät. Lataa Hotels.comin mobiilisovellus ja valitse sadoistatuhansista majoituksista mitä herkullisimmissa kohteissa! Muistathan, että Hotels.comin Rewards-ohjelmassa saat 10 hotelliyön jälkeen yhden ilmaisen majoitusyön – jonka voit viettää esimerkiksi nautiskelemalla maailman parasta katuruokaa.