Helsinki-Vantaan lentoasema – kaksi arvokasta palkintoa

Helsinki-Vantaan lentoasema kokoluokkansa paras Euroopassa, palkinto myös hygieniatoimista covid-19 aikana

Airports Council International (ACI) palkitsi Helsinki-Vantaan lentoaseman Airport Service Quality Award –palkinnolla kokoluokkansa parhaana (15–25 miljoonaa matkustajaa) Euroopassa vuonna 2020.

Helsinki-Vantaan lentoasema valittiin kokoluokassaan Euroopan parhaaksi vuonna 2020. Airport Service Quality Award (ASQ) –palkinnon myönsi Airports Council International (ACI). Lentoasema sai palkinnon myös sen hygieniatoimista vuoden 2020 koronapandemian aikana.

─ Matkustajien palveleminen ja hyvän asiakaskokemuksen ylläpitäminen myös vaikeina aikoina on meille ensiarvoisen tärkeää. Voimme olla palkinnoista erityisen ylpeitä, koska viime vuosi koetteli meitä monin tavoin. Kiitos kuuluu jokaiselle lentoaseman työntekijälle. He ovat tehneet töitä eturintamassa ja pitäneet huolta siitä, että matkustaminen on ollut sujuvaa ja turvallista myös korona-aikana. Haluan lämpimästi kiittää kaikkia erinomaisesta työstä, kertoo Helsinki-Vantaan lentoasemanjohtaja Ulla Lettijeff Finavialta.

Sujuvat prosessit

Finavia on panostanut jo vuoden 2020 tammikuusta alkaen lentoasemillaan tehostettuun viestintään ja terveysturvallisuuteen, jotta matkustajat voisivat liikkua turvallisin mielin lentoasemalla.

Helsinki-Vantaan lentoasemalla on myös innovoitu uusia tapoja toimia, kuten maailmalla paljon huomioita saaneet koronakoirat ja turvatarkastuslaatikoiden UVC-desinfiointi.

─ Sujuvat prosessit, korkealaatuiset palvelut ja odotukset ylittävä asiakaskokemus ovat tavoitettamme, joiden eteen teemme töitä jokainen päivä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. On kunnia saada tunnustusta tästä työstä ja tulla palkituksi omassa kokoluokassaan Euroopan parhaana lentoasemana. Erityisen ylpeä olen tunnustuksesta hygienian suhteen, sillä olemme panostaneet terveysturvallisuuteen todella paljon, sanoo Lettijeff.

Helsinki-Vantaan lentoasemalla on käynnissä parhaillaan kehitysohjelma, jossa lentoasemaa uudistetaan asiakaskokemus ja matkustusmukavuus edellä. ASQ Awards -palkinto on osoitus omistautumisesta ja sitoutumisesta matkustajapalveluiden huippuosaamiseen. Se myönnetään matkustajille tehtyjen kyselytutkimusten perusteella.

─ Tämä tuo toivoa tulevasta ja on hienoa huomata, että teemme oikeita asioita oikea-aikaisesti. Olemme olleet ensimmäisten joukossa kokeilemassa innovatiivisia toimintatapoja tässä kaikille vieraassa tilanteessa. Suurin palkinto meille on asiakkailta saamamme positiivinen palaute. Vuosi oli vaikea, mutta siitä huolimatta yhteistyöllä onnistuimme.