Aurinkomatkat jälleen Suomen suurin

Vuonna 2017 paalupaikalle palannut Aurinkomatkat pitää pintansa suurimpana matkanjärjestäjänä

Finnair-konserniin kuuluva Aurinkomatkat oli pitkään ylivoimaisesti suurin valmismatkojen tuotta, kunnes TUI ajoi ohi. Ykköspaikan Aurinkomatkat nappasi takaisin vuosi sitten.

– Lämmin kiitos uskollisille asiakkaillemme, te olette nostaneet meidät Suomen suurimmaksi matkanjärjestäjäksi,  Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa sanoo.

Aurinkomatkat vei viime vuonna lomalle 238 600 asiakasta, ja Aurinkomatkojen markkinaosuus oli 27,2 prosenttia (Suomalaisten lentäen tehtäviä matkapaketteja järjestävien matkanjärjestäjien markkinaosuudet matkustajamäärien mukaan). Matkoja Aurinkomatkat myi yli 24 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.

– Asiakkaamme arvostavat suomalaisuutta, laatua, henkilökohtaista palvelua sekä käyttäjäystävällisiä digipalveluja, mikä näkyy myös korkeissa asiakastyytyväisyysluvuissamme.

– Kuuntelemme asiakkaiden toiveita ja uudistamme kohdevalikoimaamme ja matkan lisäpalveluita niin, että ne vastaisivat mahdollisimman monen lomatoiveisiin, Kousa kertoo.

Vastuullinen tarjonta

Onnistuneeseen lomaan vaikuttaa maan ja lomakohteen lisäksi moni muukin asia: helppous, turvallisuus, matkan kesto ja räätälöitävyys, lähtöpäivä, majoitusvaihtoehdot, paikallisuus, hinta, lisäpalvelut ja lentoyhtiö, jonka siivin lomalle lähdetään.

– Me haluamme tarjota mahdollisimman vastuullisen tavan lomailla, ja Aurinkomatkojen lomat lennetään aina Finnairin suorin lennoin.

Vastuullisuus kuluu Aurinkomatkoilla jokaiselle ja tänä vuonna vastuullisuus on nostettu erityisen voimakkaasti kaiken toiminnan ytimeen. Aurinkomatkat sai viime vuonna tunnustusta Suomen vastuullisimpana matkanjärjestäjänä ja se on arvokas tunnustus, jonka eteen tehdään töitä, Kousa vakuuttaa.

Viime vuonna asiakaspalvelua ja tuotevalikoimaa kehitettiin monella tavalla. Asiakaspalvelun aukioloaikoja pidennettiin, sosiaalisessa mediassa lisättiin palveluresursseja, Aurinkomatkat-sovellus otettiin käyttöön kaikissa kohteissamme ja verkkokaupan toiminnallisuutta uudistettiin monipuoliseen ja mittavaan asiakaskuunteluun perustuen.

– Digitaalisen kehityksen lisäksi olemme syventäneet yhteistyötä lomakohteiden paikallisten yhteistyökumppaniemme kanssa. Pitkäaikaiset paikalliset yhteistyökumppanit ovat tärkeitä onnistuneen loman takaajia, samoin suomenkielinen 24/7 palvelu, jota huippuosaavat oppaamme tarjoavat.

Lue myös:

https://www.aurinkomatkat.fi/mediatiedotteet/12-04-2018/aurinkomatkat-on-suomen-vastuullisin-matkanjarjestaja