Toyota oli vuoden 2019 suosituin henkilöautomerkki (13,8 %) ja kolmanneksi suosituin pakettiautomerkki (15,2 %)
Uutuusmallit ottivat oman paikkansa mallistossa ja markkinassa korvaten mm. mallistosta edellisvuonna poistuneen Avensiksen.
Toyota oli täysin ylivoimainen sähköistettyjen voimalinjojen osalta. Suosittu japanilaismerkkil oliähes joka toinen Suomessa rekisteröity sähköisen voimalinjan omaava ajoneuvo.
Toyotan markkinaosuuden kasvua laskevalla markkinalla on siivittänyt huikea uutuusmallien kattaus vuonna 2019. Uusi Corolla, RAV4 sekä Camry saapuivat odotettuina uutuuksina markkinoille yltäen välittömästi suureen asiakassuosioon.
Itselaatavat hybridit
Ehkä huomionarvoisinta on Toyotan ylivoimaisuus sähköistetyissä voimalinjoissa. Toyotan itselataavat hybridit muodostavat tärkeimmän osan kaikkien niiden mallien myynnissä, joissa se on tarjolla. Malleittain hybridien osuus on ollut mm. Toyota Corollassa 94 %, RAV4 -mallissa lähes 80 % ja C-HR -mallissa lähes 90 %.
Sähköistettyjä voimalinjoja ensirekisteröitiin vuonna 2019 yhteensä noin 23 500 kappaletta. Näistä noin 2 000 oli täyssähköautoja, noin 6 000 pistokehybridejä ja noin 15 500 hybridejä. Toyotan myydessä vuonna 2019 yhteensä noin 10 700 itselataavaa hybridiä voidaankin todeta, että merkin hallussa on lähes puolet Suomen sähköistettyjen ajoneuvojen markkinasta ja on siten Suomen ehdoton hybridijohtaja.